Tajomstvá vedľajších stolov–alebo psst o tom sa nehovorí tak nahlas

Autor: Margita Vernerová | 4.4.2014 o 18:00 | (upravené 4.4.2014 o 18:19) Karma článku: 10,67 | Prečítané:  1223x

Poznáte tú situáciu.... sedíte v reštaurácií a zvuková vlna od vedľajšieho stola smeruje priamo ku vám. A tak si nechtiac  vypočujete niečo, čo aktéri rozhovoru považovali za svoj veľmi osobný rozhovor. S úsmevom tieto situácie nazývam ako „Tajomstvá vedľajších stolov“.  Jednu takúto som pred krátkym časom zažila a mala vysoko nadpriemerný kaliber.

Sedeli sme v malej staničnej reštaurácií vo veľkom meste. Ku vedľajšiemu stolu si prisadla skupinka  ľudí. Boli dosť hluční a rozprávali sa o biznise, ktorý spolu začali rozbiehať.

Ako sme všetci pochopili z hlučnej debaty, predmetom ich biznisu bol boj proti stresu.  Výživa, terapia , konzultácie ....a všeličo iné. Cítila som sa ako na prednáške. Po chvíli sme už  ako pozorovatelia vedeli odhadnúť, kto v tejto skupinke  je šéf, kto je majiteľ aj kto je terapeut.

Zrazu niekomu z nich zazvonil telefón.

Pani, ktorú som odhadla ako terapeutku  telefón zdvihla   – a  naozaj sa  predstavila ako psychologička. Na druhom konci telefónu bol potenciálny zákazník.

Pani psychologička začala konzultáciu. Žiaľ si neuvedomila, že hovorí príliš nahlas a  okolo nej je veľa cudzích ľudí.  Všetci v reštaurácií  akosi stíchli  a pani mala sólo. Začal sa veľmi veľmi  hlasný telefonický  rozhovor. .....“Áno áno – stres je strašná vec , dokáže zničiť človeka ..........áno aj žalúdočné problémy môžete mať z neho ......áno iste aj problémy vo vzťahoch ...................áno aj vaša  nespavosť je určite so stresom spojená......áno aj úzkostné stavy s tým súvisia ....

 

...pokračovalo to vymenovaním ďalších a ďalších problémov, ktoré pani postupne nahlas opakovala pre celú reštauráciu. Ľudia sa začali nespokojne mrviť, otáčať sa, pozerať, ale skupinka pri vedľajšom stole si žila svojím životom a nevnímala atmosféru okolia.

No na záver prišlo to „najlepšie“.

Pani psychologička navrhla osobnú konzultáciu  a poprosila od pána na druhom konci telefónu osobné údaje. Vytiahla z tašky diár a pero, našla vhodný termín a začala zapisovať. „ Vaše meno a priezvisko prosím, telefón, E-Mail, dátum narodenia“. Všetko riadne zapísala  a pretože išlo o dôslednú pani, po zapísaní pánovi povedala: „ Budem teraz opakovať vaše údaje a vy prosím kontrolujte, či je všetko v poriadku“ .

Veľmi dôsledne a hlavne veľmi  nahlas  prečítala  všetky zapísané  osobné údaje – meno, priezvisko, adresu, telefón, E-Mail, aj  dátum narodenia ....

...a tak sme všetci poznali už nielen osobné problémy pána XY ale aj  jeho osobné údaje. Žiaľ pani psychologička  asi nepoznala Zákon o ochrane osobných údajov..... J

Aká skúsenosť pramení z tohto zážitku ?

Ak sa niekedy budete chcieť objednať u podobného odborníka a pri telefonáte s ním sa  Vám bude  zdať, že počujete štrngot príborov, tak radšej  telefonickú komunikáciu  odložte na neskôr. Mohlo by sa totiž stať aj Vám , že Vaše osobné problémy a osobné údaje sa stanú vecou verejnou J).

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NKÚ sa na kauzu Evka nemusí pozrieť. Lajčáka podržali poslanci parlamentu

Za návrh, aby sa na financovanie predsedníctva pozrel Najvyšší kontrolný úrad nehlasoval ani jeden poslanec Smeru.

ŠPORT

Kuzminovej vyšiel návrat a skončila v prvej desiatke

Víťazkou druhého šprintu sezóny sa stala Laura Dahlmeierová.

SVET

Súdy extrémistom neškodia, bránia sa slobodou prejavu

Holandského politika za urážky Maročanov odsúdili bez trestu.


Už ste čítali?