reklama

Keď ku vám príde na návštevu päť vegetariánov a dvaja vegáni

Naša dcéra bola od malička veľmi zlý „jedák“. To čo iné deti zjedli za 5 minút ona jedávala takmer hodinu. Všeličo som veru vtedy vyskúšala, len aby niečo zjedla. Vyvárala som rôzne dobroty, ba dokonca som jej počas obeda hrávala  bábkové divadlo. Na tanieri ale takmer vždy zostávalo nedojedené mäso.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Keď nastúpila do škôlky, problémy s jedením sa ešte zhoršili. Každý večer sme doma znova a znova vysvetľovali, že obed treba spapať a mäsko je dobré a zdravé.

Jedného dňa zrazu problémy s jedlom v škôlke prestali. Zostalo podozrivé ticho. Také ticho, ktoré som nechcela pokaziť. Dcéra sa na nič nesťažovala a do škôlky začala chodiť s radosťou.

Záhadu som vyriešila až po čase na rodičovskom združení. Pani učiteľka si ma decentne „odchytila bokom“ a potichu mi povedala : „Pani Vernerová, dcérka mi vravela, že vy ste doma vegetariáni – a ja to plne rešpektujem. Nenútim ju papať mäsko. To viete – aj ja som sa stala pred časom vegetariánkou – tak mám pre vás plné pochopenie.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úúúú, priznám sa, nebolo mi všetko jedno. Prekvapilo ma, že naša dcéra pozná slovko „vegetarián“ , pretože sme toto slovko u nás doma veľmi nepoužívali a v našej rodinnej kronike sa žiaden vegetarián nespomínal aspoň 100 rokov J). Všetci sme poctiví mäsožravci. Neviem už ani, čo som pani učiteľke v tú chvíľu odpovedala – ale s ohľadom na pokoj a mier, ktorý sme mali doma v tom čase ohľadne jedenia, som povedala asi len niečo veľmi diplomatické ...

Doma som ale urobila výsluch. A moja vtedy päťročná dcérka vysvetľovala : „ Maminka, pani učiteľka sa ma pýtala, prečo nechcem mäsko – či sme doma vegetariáni. No ja som nevedela čo to je – ale nechcela som ju nahnevať – tak som jej povedala že áno“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som si ale predstavila, aký pokoj a kľud u nej zavládol, keď mäsko v škôlke nemusela jesť, tak som veci nechala tak . A tak sa moja dcéra už ako päťročná stala v škôlke vegetariánkou J.

Občas sme ju ešte doma „prehovorili“ a kúsok mäska zjedla. Odpor ku mäsu bol u nej tak silno zakódovaný, že som sa postupne začala zmierovať s jej detským rozhodnutím.

Dcéra je už dospelá. Je z nej stopercentná vegeteriánka. Vlastne – nie celkom stopercentná J. Občas do niečoho mäsového len tak trocha „dzobne“. Pamätám si , ako sme pre niekoľkými rokmi schádzali z náročnej horskej túry v Roháčoch a dcéra, ktorú poháňal obrovský hlad, nás všetkých predbehla. Dobehli sme ju v horskom bufete, ako „tlačí“ do seba HOT DOG. Začali sme sa smiať a ona nám celá nahnevaná vysvetľovala: „No čo pozeráte, veď tu nič iné nemajú. Snáď neumriem od hladu!!!!“ J

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uplynulý víkend sme mali doma veľkú návštevu. Dcéra mala spolu s dvomi spolužiakmi v blízkom meste výstavu fotografií – a pozvala si na ňu niekoľko ďalších spolužiakov z univerzity, kde študuje. Prišla skupina krásnych, inteligentných, mladých ľudí. Päť z nich bolo vegetariánov a dvaja vegáni. Len jedna spolužiačka jedla aj mäso. Prekvapilo ma, ako sa takto rovnako zmýšľajúci ľudia dokázali spolu nájsť. Snáď tam funguje nejaký šiesty zmyslel J.

Prežili sme krásny víkend – spolu sme si uvarili niečo vegetariánske aj niečo vegánske. Tak dobre to ich jedlo chutilo, že guláš nám zostal takmer nedotknutý v chladničkeJ.

Margita Vernerová

Margita Vernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  126x

Žijem akosi príliš rýchlo. Ale čím viac so mnou krúti vír môjho pracovného života, tým viac si vážim chvíle šťastia, ktoré môžem prežívať s mojimi najdrahšími. A ešte niečo. Blogujem rada. :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu