reklama

Čo som dlžný?

Raz v nedeľu popoludní prišiel ku nám domov jeden pán. Poznala som ho, len tak trocha - od videnia. Predstavil sa a povedal, že mu poradila jedna známa, aby ma navštívil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Potreboval totiž vyplniť nejaké tlačivo a nebol si istý, či by ho sám vyplnil správne.

Tlačivo sme pomerne rýchlo spolu vyplnili a on sa ma tak trocha ustráchane spýtal, čo je dlžný. Vedel, že účtovníctvo je práca, ktorou sa živím, tak asi cítil povinnosť sa spýtať, či treba zaplatiť.

Usmiala som sa, pretože to celé trvalo len chvíľočku a uistila som ho, že platiť netreba. Vycítila som z jeho reči, že momentálne nemá dobré finančné obdobie.

Ilustračné foto
Ilustračné foto (zdroj: zdroj obrázku: www.partzspirit.sk)

Pán odišiel, ale na druhý deň sa opäť vrátil. Priniesol mi niečo v igelitovej taške. Nechcela som si to zobrať, ale on veľmi nástojil. Vytiahla som z tašky balíček. Bol to obrus. Povedal mi, že je z pozostalosti po jeho matke, ktorá nedávno zomrela. A hoci to bol zdatný chlap, utrel si slzy z očí, keď mi o tom rozprával. Veľmi si želal, aby som si ho nechala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obrus som si teda zobrala. Zabalený bol v originálnom balení, s nálepkou na obale, na ktorej bolo napísané - „Módna novinka - Rok výroby 1984.“ V duchu som sa pousmiala. Hmm, je to už pekná kôpka rokov - v tom čase som ešte bola mladučká študentka. Obrus bol už ľahúčko sfarbený majstrom časom - do žlta.

Odložila som si ho. Dodnes ho mám stále zabalený v originálnom obale a myslím, že v ňom aj navždy zostane. Opatrujem si ho, ako peknú spomienku. Na klienta, ktorý mi daroval niečo, čo mu bolo veľmi vzácne – spomienku na svoju matku. To človek vycíti.

Toho pána som už viackrát nestretla. Vraj sa už odsťahoval. Ale vždy, keď upratujem skriňu a zabalený obrus z roku 1984 tam nájdem, vždy si na neho spomeniem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na muža, ktorý mi dal zvláštnu odmenu za moju prácu.

Takú, zo srdca.

Margita Vernerová

Margita Vernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  126x

Žijem akosi príliš rýchlo. Ale čím viac so mnou krúti vír môjho pracovného života, tým viac si vážim chvíle šťastia, ktoré môžem prežívať s mojimi najdrahšími. A ešte niečo. Blogujem rada. :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu