reklama

Mali ste pravdu, pani profesorka

Pani profesorku som stretla pri kase v supermarkete. Tak úplne prozaicky - v sobotu ráno pri platení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)
Ilustračné foto - Zdroj : www.howtoteachenglishinjapan.com
Ilustračné foto - Zdroj : www.howtoteachenglishinjapan.com 

A hoci sme sa nevideli už takmer tridsať rokov, bolo na nej vidieť, že si ma pamätá. Stála za mnou s malým prúteným košíkom a ja som sa tak trocha nesmelo ku nej otočila a pozdravila.

Dlhé roky som ju túžila stretnúť a veľa som jej toho chcela povedať. Učila nás na gymnáziu ruštinu a často som z nej mala krásny pocit, akoby do tohto sveta ani nepatrila. Pôsobila na mňa vždy veľmi ušľachtilým dojmom. Akoby bola potomkom ruského šľachtického rodu. (Mimochodom – z Ruska naozaj pochádza.)

Vštepila mi na gymnáziu lásku ku ruskej literatúre, pretože o nej vedela tak nádherne rozprávať. Naučila ma mať rada Róberta Roždestvenského a jeho básne milujem dodnes. Tak, toto som jej stihla pri tom krátkom rannom stretnutí povedať. A že si na ňu veľmi rada spomínam. A často.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jemne a s gráciou sa zasmiala, rukou si prešla po prameňoch vlasov – a tak nejako nostalgicky poznamenala, že dnes je už všetko inak.

„Pozrite sa len okolo seba, ten strašný konzum, táto civilizácia sa sama zničí“ – povedala s tou svojou noblesou ruskej šľachtičnej a zrakom prešla po ľuďoch pri kasách. Trocha neisto som začala prestupovať z nohy na nohu a vďačná som bola okolnostiam, že môj kôš v to ráno nebol veľmi plný :-).

Stihla mi ešte prezradiť, že s Róbertom Roždestvenským sa poznala aj osobne – a z krátkeho stretnutia s ňou som si odniesla veľmi krásne pocity.

Niečo som jej však nestihla povedať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeden zážitok, na ktorý si roky pamätám. Mali sme vtedy na hodine ruštiny písať písomku. Prehovorili sme ju, aby nám písomku odpustila - v ten deň sme totiž písali veľkú písomku z matematiky. Pani profesorka bola žena citlivá a chápajúca, tak nám písomku odpustila. Nejako ale celá zosmutnela a povedala nám: „Ach jaj, tie čísla, tie čísla. Pamätajte si, že svet čísiel nie je dobrým svetom.“

Nestihla som jej síce tento zážitok pripomenúť, ale často nad ním premýšľam. Takže, pani profesorka, mali ste pravdu.

Po rokoch, ošľahaná životom môžem aj ja povedať, že svet čísiel naozaj, nie je dobrým svetom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tie skutočné hodnoty a cenné myšlienky totiž nikdy nie sú ukryté v nich. 

Margita Vernerová

Margita Vernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  126x

Žijem akosi príliš rýchlo. Ale čím viac so mnou krúti vír môjho pracovného života, tým viac si vážim chvíle šťastia, ktoré môžem prežívať s mojimi najdrahšími. A ešte niečo. Blogujem rada. :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu