reklama

Dane naše každoročné – alebo spoveď jednej účtovníčky

Nastalo obdobie daňových priznaní.  Všetci účtovníci to dôverne poznajú - pracovný stôl  plný šanonov, bločkov a bankových výpisov. V pamäti dlhý zoznam, komu ešte treba daňové priznanie urobiť. Na konci zoznamu – tak ako každý rok – vlastné meno . Pre ľudí, ktorí sa živia účtovníctvom ide o veľký fyzický aj psychický záber. Rada si spomínam na jeden vtipný zážitok z minulého roka. Keď som v posledný deň ukončila posledné daňové priznanie, išla som ešte nakúpiť potraviny. Chodila som po supermarkete ako mimozemšťan. Keď som s námahou ukončila nákup a zaparkovala pri pokladni, predomňou stála s nákupom pani, ktorá vyzerala tiež veľmi unavene. Keď išla platiť, omylom podala pokladníčke namiesto kreditnej karty občiansky preukaz. Všetci naokolo sme sa začali smiať a pani sa ospravedlnila a vysvetľovala, že je účtovníčka a práve dnes dokončila po mesačnom maratóne daňové priznania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu
(zdroj: Margita Vernerová)

Počas tohto obdobia prichádza ku nám domov veľa návštev. Väčšinou sú to podnikatelia - „jednoročáci“ – ktorí si doklady dávajú spracovávať raz za rok – nenosia ich pravidelne počas roka. Mám týchto ľudí rada, vypestovali sme si už počas dlhšieho obdobia vzájomný priateľský vzťah.

V poslednom období pribúdajú mladí podnikatelia – ľudia ktorí si takmer okamžite po skončení strednej školy zakladajú živnosť . Veľmi si takýchto mladých vážim – pretože keď zistia, že nájsť zamestnanie nie je ľahké – nezostávajú nečinní ale sami sú aktérmi a často sa stáva, že o krátky čas po vybavení svojej živnosti pomôžu s tým aj ďalším kamarátom. Mnohí z nich bývajú neskôr veľmi úspešní – preto mladých treba ku tejto možnosti povzbudzovať aj im treba pomôcť vybaviť niektoré formality. Väčšinou ide o chlapcov – ktorí skončili nejakú strednú odbornú školu – a o podnikaní majú málo vedomostí. Veľmi rýchlo sa však dokážu v týchto vodách zorientovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavou skupinou sú aj podnikatelia v staršom veku – mám na mysli vek nad 70 rokov. Podnikanie majú „zabehnuté“ a je im ľúto odísť do dôchodku. Takíto podnikatelia sa vám zdajú mladší, ako ich rovesníci, ktorí už nepracujú. Sú aktívni, zaujímajú sa o legislatívne zmeny, nemajú problém vybavovať na úradoch potrebné záležitosti. Týmto „ešte podnikaním“ si dlho udržiavajú svoju dobrú psychickú aj fyzickú kondíciu. Krásnu spomienku mám na jedného staršieho pána, ktorý podnikal do vysokého veku. Raz – dosť neočakávane prišiel a vraví mi – že už končí s podnikaním. Keď som sa ho ešte snažila prehovoriť, že sa mu ešte dobre darí, má veľa zákaziek, vyhľadávajú ho klienti zo širokého okolia – tak mi úsmevne odpovedal „ Panička, to viete, keď umriem , prídu mi ľudia na pohreb a budú si hovoriť – blázon starý – však do smrti robil“ J).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najpočetnejšou skupinou sú "vytrvalostní bežci". Podnikajú už dlho – vedia, že podnikanie je ako „húpačka“ – raz sa darí lepšie, druhý raz horšie a vedia sa s touto skutočnosťou vyrovnať. Vedia prekonávať „obdobia na púšti“ keď sa nedarí a skoncentrujú všetky sily, aby sa opäť darilo lepšie . Takto s niektorými bežím aj ja už takmer 22 rokov.

Tak milí podnikatelia, ak ste sa v niektorej z týchto skupín našli nebuďte prekvapení – ide o dlhoročné pozorovanie podnikateľských subjektov J).

...každopádne – máte môj kompliment ...a nikdy sa nenechajte ničím znechutiť – ani vysokými daňami, ktoré možná budete musieť aj tento rok zaplatiť .

Margita Vernerová

Margita Vernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  126x

Žijem akosi príliš rýchlo. Ale čím viac so mnou krúti vír môjho pracovného života, tým viac si vážim chvíle šťastia, ktoré môžem prežívať s mojimi najdrahšími. A ešte niečo. Blogujem rada. :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu