Tajomstvá vedľajších stolov–alebo psst o tom sa nehovorí tak nahlas

Autor: Margita Vernerová | 4.4.2014 o 18:00 | (upravené 4.4.2014 o 18:19) Karma článku: 10,67 | Prečítané:  1241x

Poznáte tú situáciu.... sedíte v reštaurácií a zvuková vlna od vedľajšieho stola smeruje priamo ku vám. A tak si nechtiac  vypočujete niečo, čo aktéri rozhovoru považovali za svoj veľmi osobný rozhovor. S úsmevom tieto situácie nazývam ako „Tajomstvá vedľajších stolov“.  Jednu takúto som pred krátkym časom zažila a mala vysoko nadpriemerný kaliber.

Sedeli sme v malej staničnej reštaurácií vo veľkom meste. Ku vedľajšiemu stolu si prisadla skupinka  ľudí. Boli dosť hluční a rozprávali sa o biznise, ktorý spolu začali rozbiehať.

Ako sme všetci pochopili z hlučnej debaty, predmetom ich biznisu bol boj proti stresu.  Výživa, terapia , konzultácie ....a všeličo iné. Cítila som sa ako na prednáške. Po chvíli sme už  ako pozorovatelia vedeli odhadnúť, kto v tejto skupinke  je šéf, kto je majiteľ aj kto je terapeut.

Zrazu niekomu z nich zazvonil telefón.

Pani, ktorú som odhadla ako terapeutku  telefón zdvihla   – a  naozaj sa  predstavila ako psychologička. Na druhom konci telefónu bol potenciálny zákazník.

Pani psychologička začala konzultáciu. Žiaľ si neuvedomila, že hovorí príliš nahlas a  okolo nej je veľa cudzích ľudí.  Všetci v reštaurácií  akosi stíchli  a pani mala sólo. Začal sa veľmi veľmi  hlasný telefonický  rozhovor. .....“Áno áno – stres je strašná vec , dokáže zničiť človeka ..........áno aj žalúdočné problémy môžete mať z neho ......áno iste aj problémy vo vzťahoch ...................áno aj vaša  nespavosť je určite so stresom spojená......áno aj úzkostné stavy s tým súvisia ....

 

...pokračovalo to vymenovaním ďalších a ďalších problémov, ktoré pani postupne nahlas opakovala pre celú reštauráciu. Ľudia sa začali nespokojne mrviť, otáčať sa, pozerať, ale skupinka pri vedľajšom stole si žila svojím životom a nevnímala atmosféru okolia.

No na záver prišlo to „najlepšie“.

Pani psychologička navrhla osobnú konzultáciu  a poprosila od pána na druhom konci telefónu osobné údaje. Vytiahla z tašky diár a pero, našla vhodný termín a začala zapisovať. „ Vaše meno a priezvisko prosím, telefón, E-Mail, dátum narodenia“. Všetko riadne zapísala  a pretože išlo o dôslednú pani, po zapísaní pánovi povedala: „ Budem teraz opakovať vaše údaje a vy prosím kontrolujte, či je všetko v poriadku“ .

Veľmi dôsledne a hlavne veľmi  nahlas  prečítala  všetky zapísané  osobné údaje – meno, priezvisko, adresu, telefón, E-Mail, aj  dátum narodenia ....

...a tak sme všetci poznali už nielen osobné problémy pána XY ale aj  jeho osobné údaje. Žiaľ pani psychologička  asi nepoznala Zákon o ochrane osobných údajov..... J

Aká skúsenosť pramení z tohto zážitku ?

Ak sa niekedy budete chcieť objednať u podobného odborníka a pri telefonáte s ním sa  Vám bude  zdať, že počujete štrngot príborov, tak radšej  telefonickú komunikáciu  odložte na neskôr. Mohlo by sa totiž stať aj Vám , že Vaše osobné problémy a osobné údaje sa stanú vecou verejnou J).

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.


Už ste čítali?