reklama

Ako ma moja dcéra naučila, že aj tyrkysové vlasy sú dobré...

Dáte mi iste za pravdu, že tínedžer v rodine býva občas pohromou. Ak ste však vnímaví a počúvate ho – veľa sa od neho môžete  naučiť . Tak som sa ja naučila od mojej dcéry, že aj tyrkysové vlasy môžu byť dobré a ľudí nemám súdiť podľa účesov. Náš príbeh sa začal tak, že si moja dcéra chcela dať urobiť na hnedé vlasy tmavomodrý melír. Po dlhom prehováraní ma  presvedčila, aby som jej túto úpravu vlasov urobila ja. Nie som kaderníčka a nikdy predtým som melír nerobila. Dcéra ale verila mojim schopnostiam a nakúpila ku tejto akcii všetku potrebnú chémiu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Najskôr bolo treba pramene hnedých vlasov zosvetliť, aby bola tmavomodrá farba dobre viditeľná. Potom som na zosvetlené pramene naniesla „zaručene kvalitnú“ trvácnu farbu. Výsledok bol celkom dobrý až na to, že tmavomodrých vlasov bolo zrazu viac ako hnedých. Problémy ale nastali neskôr ...

Po prvom umytí sme zistili, že tmavomodrá farba nebola až tak kvalitná, ako sme očakávali. Vlasy totiž zostali tmavotyrkysové.

Po druhom umytí sa farba zmenila na stredne tmavý tyrkys.

Po treťom umytí sa farba konečne stabilizovala. Výsledný efekt bol svetlý tyrkys.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S hrôzou som pozorovala tieto premeny. Jemne som dcére navrhla, aby si vlasy zafarbila nejakou inou farbou. Povedala mi, že aj tyrkysové vlasy sú dobré – a celkom sa jej páčia. A tak sa začali naše nekonečné filozofické rozhovory, v ktorých sa mi ona snažila vysvetliť, ako nesprávne pozerám na ľudí, keď ich posudzujem podľa účesov a ja som sa ju snažila presvedčiť, že extrémne účesy dospeláci nemajú radi. Dcéra mala veľa argumentov ku tejto téme – napríklad takýto : „ Maminka, predstav si, išla som v autobuse, jedna mamička vykladala kočík s bábätkom, a uhádni , kto jej pomohol ?? No hádaj , hádaj – bol to pankáč s farebným čírom. Ako jediný z celého autobusu jej pomohol. Kto bol teda lepší – pankáč s čírom či tí ostatní ? Vidíš a ty by si na neho určite nadávala kvôli jeho účesu. “......takéto a podobné ďalšie argumenty mala vždy pohotovo pripravené J.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Radosť z tyrkysových vlasov jej však netrvala dlho. Keďže bola so svojimi novými vlasmi neprehliadnuteľná, neprehiadla ju ani pani riaditeľka v škole. Zavolala si ju na pohovor a snažila sa ju presvedčiť, že tyrkysové vlasy sa iste nikomu nemôžu páčiť . A v závere monológu sa ešte spýtala, čo jej na tento nový účes povedali rodičia. Dcéra – ako slušne vychovaný človek – odpovedala pravdivo – že „veď to mi farbila mamina“. Tak som v hodnotení učiteľov z dcérinej školy „postúpila“ z levelu konzervatívnych rodičov na level extravagantných rodičov J.

Dcéra poslúchla pani riaditeľku a vlasy si zafarbila „menej extravagantnou“ ostro červenou farbou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tyrkysové obdobie bolo pre mňa dôležitou etapou života. Vďaka početným diskusiám s mojou dcérou som rozpustila kúsok svojej konzervatívnej škrupiny a začala som sa na svet mladých pozerať aj trocha inými očami, ako očami kritika.

...preto - ak máte aj vy doma tínedžerov s extravaganciou na hlave – nebuďte z toho nešťastní . Verte mi - tínedžerské obdobie prebehne ako voda – a na extrémne úlety budete s odstupom času už len úsmevne spomínať J.

Margita Vernerová

Margita Vernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  126x

Žijem akosi príliš rýchlo. Ale čím viac so mnou krúti vír môjho pracovného života, tým viac si vážim chvíle šťastia, ktoré môžem prežívať s mojimi najdrahšími. A ešte niečo. Blogujem rada. :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu