reklama

Ako bocian utrpel psychickú traumu

Vychutnávala som si dusný letný podvečer v domácom bazéne na dvore. Okolo bazéna pobehovali naši dvaja psíčkovia. Väčší poľovnícky psík – Lelinka a menší yorkshirský teriér Šarky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bazénová voda bola prijemne teplá, takže sa mi z nej ani nechcelo ísť von. I napriek tomu, že bolo dosť veľa hodín, slniečko bolo ešte stále veľmi silné.

Zrazu sa nad mojou hlavou objavilo niečo obrovské... Na vodnej hladine som uvidela čudesný veľký tieň . Veľmi som sa naľakala a začala som od strachu silno kričať.

Bol to bocian. Býva neďaleko od nášho domu na elektrickom stĺpe – tam má hniezdo a v ňom svoj prechodný pobyt. Musel byť chudáčisko veľmi smädný, keď mu nevadila ani moja prítomnosť v bazéne a chcel sa z neho napiť. Priletel ku mne „od chrbta“, takže som jeho prílet nemohla spozorovať. Preto ma tak nemilo prekvapil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte nikdy predtým som bociana nevidela s roztiahnutými krídlami takto zblízka a poviem vám, že bol veľmi veľký. Poriadne ma veru vystrašil.

Bocian sa tak zľakol môjho kriku, že si to s občerstvením v bazéne radšej rýchlo rozmyslel. To však už vyštartovala naša Lelinka. Prebudil sa v nej inštinkt poľovníckeho psa – a v okamihu, keď bocian už nebol nad vodou vyskočila po ňom. Až som sa prekvapila, ako vysoko.

Ej, len malý kúsok chýbal, a bol by veľký problém. Nechcem si to ani predstaviť, čo by sa bolo stalo. Ťažko by sme potom spoluobčanom vysvetľovali, že náš pes chytil obľúbeného „obecného“ bociana. Lelinku som vyhrešila a vysvetlila som jej, že bociana treba nechať na pokoji. Bocian našťastie odletel bez ujmy na zdraví. Utrpel asi len psychickú traumu. :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak sme v ten večer boli takmer všetci poriadne vyľakaní:

  • najviac asi bocian, pretože sa zľakol môjho kriku aj Lelinky – a asi si uvedomil, že mu na našom dvore išlo o život.

  • menší psík – Šarky- sa tak naľakal bociana, že sme ho asi desať minút hľadali, kam sa ukryl

  • ja som sa tak naľakala bociana, že som do bazéna nevošla celý nasledujúci týždeň

  • všetci členovia našej rodiny sa naľakali môjho kriku, pretože nevedeli, čo sa deje

Jediným hrdinom bola Lelinka. Tá sa nebála ničoho - a očividne ju veľmi mrzelo, že jej korisť uletela.

To bola prvá a zatiaľ aj posledná návšteva bociana na našom dvore. Odvtedy ku nám viac neprišiel.

Margita Vernerová

Margita Vernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  126x

Žijem akosi príliš rýchlo. Ale čím viac so mnou krúti vír môjho pracovného života, tým viac si vážim chvíle šťastia, ktoré môžem prežívať s mojimi najdrahšími. A ešte niečo. Blogujem rada. :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu