reklama

Však asi vidím, nemyslíte ?

S kamarátkou Zdenkou som sa stretla v supermarkete pri pokladni. Práve vykladala nákup na pokladničný pás a ja som čakala v rade po nej. V nákupnom vozíku jej zostali dve plné prepravky s pivom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Zdenka chytila jedno pivo do ruky , podala ho mladému brigádnikovi, ktorý sedel pri pokladni a povedala: „Nech sa páči – pozrite sa – mám z tohto piva vo vozíku dve plné prepravky.“

Mladý muž hodil na Zdenku nahnevaný pohľad – a s riadnou dávkou arogancie jej povedal : „Však asi vidím, nemyslíte?“ Zdenka zostala dosť zaskočená touto odpoveďou a vzhľadom na jej temperament som čakala, že mu rovnako arogantne odpovie aj ona. Tvárou jej prebehol náznak divnej grimasy – asi taký, ktorý vyjadroval pocit „Tak toto snáď nemyslíš vážne, môj zlatý“ – ale ovládla sa a nepovedala celkom nič.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mladý muž nablokoval tovar, Zdenka zaplatila, vložila tovar naspäť do vozíka, zamávala mi na rozlúčku a pomaly s nákupom odchádzala. Celou cestou, pokiaľ som ju videla, študovala obsah účtenky.

„Ej“ , vravím si len tak pre seba „účet sa jej asi nejako nepozdáva“.

Zaplatili sme aj my a vonku pri aute som sa so Zdenkou stretla znova. Bežala za mnou od svojho auta a už z diaľky na mňa kričala : „Počula si ho čo mi povedal? Drzúň jeden drzý. Ale tak mu treba... Vieš koľko mi tých pív nakoniec naúčtoval ? Zle to nablokoval a naúčtoval mi len jedno. Hneď sa mi to zdalo divné, že nejako málo platím – a tu pozerám na účet – a tam je len jeden kus. Premýšľala som, že to idem doplatiť, ale keď bol taký protivný a arogantný, povedala som si, že kašlem na to. Nejdem doplácať nič.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž, Zdenka vrátila úder na nesprávnom mieste. Na aroganciu pokladníka doplatil supermarket.

Ale nebol to ešte koniec príbehu.

Po krátkom čase sme sa stretli znova a Zdenka mi porozprávala, ako to nakoniec dopadlo. Pripravovali vtedy na druhý deň rodinnú oslavu. Pivo kupovala pre tento účel. Keď prišla domov – a hnev na arogantného pokladníka sa rozplynul – s čistou hlavou premýšľala nad tým, že na oslave budú piť pivo, ktoré nezaplatila. Svedomie sa prebudilo – a hneď na druhý deň ráno, ešte pred oslavou, išla do supermarketu, vysvetlila, že si to všimla až doma a pivo doplatila.

Pani na recepcii sa zatvárila trocha prekvapene – pretože dobrovoľne doplácajúci zákazníci chodia vraj len výnimočne. Zdenka tento príbeh ukončila slovami: „Vieš, veď to nezaplatené pivo by mi ani nechutilo.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som premýšľala nad dokonalosťou zariadenia, ktoré sa volá „svedomie“ . Našťastie sa nájdu ľudia, u ktorých toto zariadenie funguje celkom spoľahlivo.

Margita Vernerová

Margita Vernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  126x

Žijem akosi príliš rýchlo. Ale čím viac so mnou krúti vír môjho pracovného života, tým viac si vážim chvíle šťastia, ktoré môžem prežívať s mojimi najdrahšími. A ešte niečo. Blogujem rada. :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu